Όχι στην περιμετρική οδός της Καβάλας


Στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Πέμπτης συζητήθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την Περιμετρική οδό της Καβάλας. Πρόκειται για μια παρέμβαση  με σκοπό τη δημιουργία ενός περιμετρικού οδικού άξονα που θα συνδέει το κέντρο της πόλης με τις περιμετρικές συνοικίες και έτσι να αποσυμφορήσει το κέντρο της πόλης από το κυκλοφοριακό της φορτίο. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο είναι υπό μελέτη εδώ και 25 τουλάχιστον χρόνια -με έτος πρώτης μελέτης το 1987- έχουν κατασκευαστεί 2 χιλιόμετρα.

Προϋπόθεση φυσικά για να γίνει αυτό αποτελεί να κατασκευαστούν οι προβλεπόμενοι κόμβοι και οι συνδετήριες οδοί - έργο απελπιστικά δύσκολο και ίσως αδύνατο εν τέλει, εξαιτίας του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της περιοχής (πολλές ιδιοκτησίες και μάλιστα δομημένες, με αποτέλεσμα το κόστος απαλλοτρίωση να είναι απαγορευτικό.
Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Παράρτημα Ανατολικής Μακεδονίας αξιολόγησε (SWOT ανάλυση) βάσει της ΜΠΕ  και τις 2 προτεινόμενες εναλλακτικές λύσεις της Περιμετρικής (μικρή ή μεγάλη σήραγγα) με ιδιαίτερα χαμηλή βαθμολογία (1,66 με άριστα το 5), που υποδηλώνει τουλάχιστον μη καλοσχεδιασμένο έργο.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε η επικεφαλής της «Οικολογίας Αλληλεγγύη» κ. Γεριστεργίου «Είναι ορατός ο κίνδυνος να κατασκευαστεί η λεγόμενη Περιμετρική οδός της Καβάλας αλλά στην ουσία να πρόκειται για μία Παράκαμψη της Καβάλας και με δεδομένο ότι υπάρχει ήδη Παράκαμψη της Καβάλας μέσω της Εγνατίας οδού, η Περιμετρική θα είναι ένας ακόμη χωρίς σκοπιμότητα δρόμος
Άλλο θέμα είναι ότι η περιοχή η οποία θα υποστεί την συγκεκριμένη παρέμβαση (ανοικτή χάραξη σε αντιδιαστολή με υπόγεια σήραγγα) χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερο καθεστώς προστασίας.
Ειδικότερα αποτελεί:
1.  Αισθητικό δάσος με Π.Δ.,
2. Απολύτως προστατευτικό δάσος με απόφαση ΓΓ ΠΑΜΘ,
3. Καταφύγιο Άγριας Ζωής με απόφαση Υπ. Γεωργίας.
4.  Κηρυγμένη ως αναδασωτέα, με αποφάσεις Υπ. Γεωργίας του Νομάρχη Καβάλας.

Προκειμένου να αρθεί αυτό το καθεστώς προστασίας απαιτούνται περίπλοκες νομικές διαδικασίες και προφανώς και σχετικές μελέτες για απόδειξη ότι δεν έχει πλέον ανάγκη από προστασία η περιοχή.
Η εν λόγω επίγεια χάραξη και κατασκευή της Περιμετρικής οδού Καβάλας, καταστρέφει ένα μεγάλο κομμάτι στην καρδιά του Αισθητικού Περιαστικού Δάσους με αποτέλεσμα να κοπούν εκατοντάδες δένδρα, να διχοτομηθεί η περιοχή αλλοιώνοντας τον χαρακτήρα του Αισθητικού Περιαστικού Δάσους και αποκόπτωντας την επικοινωνία της πόλης με το Δάσος, να καταστραφεί σημαντικό κομμάτι του πετρόχτιστου μεσαιωνικού μνημείου σπάνιας ομορφιάς «Δρόμος του Νερού» και ένα σημαντικό κομμάτι  και πιθανώς τα τελευταία ίχνη από το Βυζαντινό Διατείχισμα (τείχη) της πόλης.
 Βάσει των ανωτέρω θέτουμε εν αμφιβόλω την σκοπιμότητα συνέχισης της επιλεγόμενης ως Περιμετρικής οδού της Καβάλας.
        Βρισκόμαστε στο έτος 2012 και ενώ θα έπρεπε οι δράσεις του κράτους να διέπονται από της αρχές της Βιώσιμης Ευημερίας, εμείς συνεχίζουμε στην πολιτική και τη λογική των δεκαετιών του 1960 και 1970, που κατέστρεψαν ανεπιστρεπτί την φυσιογνωμία της Ελλάδας, στερώντας  τις επόμενες γενιές από πολύτιμους, οικολογικούς, πολιτισμικούς και κοινωνικούς πόρους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πρόσθεσε σχόλιο